Din ce in ce mai des, consumatorii isi aleg viitorii parteneri de afaceri si prestatori de servicii in functie de punctele de vedere expuse pe internet la adresa lor de catre alti consumatori. Acest lucru inseamna ca luam in considerare parerile unor straini publicate in mediul online in egala masura cu recomandarile prietenilor sau cunoscutilor nostri. Iar aceasta este puterea internetului, in toate formele sale: de la bloguri si website-uri pana la pagini ale platformelor de socializare.

 certificat-firma-de-incredere

Dar cum ar fi ca altcineva sa evalueze pentru tine aceste pareri si sa iti puna la dispozitie lista firmelor de incredere, cu o reputatie impecabila si care presteaza serviciile de care ai nevoie fara sa faci vreun efort? Desigur, totul pe internet, la un click distanta.

Proiectul “Firma de Incredere”, sub egida Centrului de Cercetare a Opiniilor Clientilor, a luat nastere in 2013 in Polonia, prin compania CBOK Sp. z o.o. Scopul este de a le oferi tuturor celor ce acceseaza platforma http://www.firmadeincredere.ro/list lista companiilor care şi-au caştigat reputatia buna ca urmare a serviciilor de calitate, apreciate de clienti prin publicarea recenziilor in mediul online. 

Care sunt criteriile de evaluare

Firmele sunt evaluate de catre Centrul de Cercetare a Opiniilor Clientilor pe baza unui algoritm asupra caruia detin drepturi de autor. „Programul se conecteaza la site-uri (inclusiv la motoarele de cautare) si, in functie de anumiti parametri (fraze inregistrate pe care le ia in considerare), verifica daca parerile clientilor au fost pozitive sau nu. Totul este cuantificat si transformat in rezultat pozitiv sau negativ al Coeficientului de Opinie”, explica Adelina Sinc, coordonator al proiectului si director regional CCOC CBOK. Desigur, lipsa recenziilor negative din mediul online se traduce printr-o certificare onorifica de Firma de Incredere pentru companiile care se califica. 

Pe cine gasesti pe platforma

Firma care obtine un Coeficient de Opinie pozitiv se califica sa fie membra a proiectului (indiferent de domeniul sau de activitate) si beneficiaza de o carte de vizita electronica in interiorul platformei http://www.firmadeincredere.ro/about. „La o simpla cautare pe internet, utilizatorul ajunge pe pagina respectiva si afla noutati, oferte, parteneriate etc.”, adauga Adelina Sinc, facilitand astfel interactiunea dintre companii si clienti.

Scopul platformei este de a fructifica increderea pe care romanii o au in companiile care nu dispun de bugete uriase pentru a beneficia de campanii elaborate de marketing. Astfel, este valorificata vocea clientului ca si unic mod de evaluare a serviciului, ceea ce ii ajuta pe intreprinzatorii mici si mijlocii, PFA, II, IF, CMI etc. sa creeze relatii de business bazate pe transparenta, dar cu un buget semnificativ mai modest.

„Din aceasta relatie castiga desigur si internautii, care au acces rapid la cea mai relevanta baza de date de companii care nu au recenzii negative in mediul online”, mai spune coodonatoarea proiectului.

Nou: Aplicatia Firma de Incredere

Luna iulie aduce un plus de valoare proiectului din Romania, intrucat CCOC CBOK a lansat si aplicatia cu acelasi nume pentru telefonul mobil. „Pentru momentele in care nu ai acces la calculator sau esti departe de birou, cu siguranta nu te desparti de telefonul mobil, asa ca o asfel de aplicatie a venit ca un pas firesc in a facilita accesul tuturor la lista firmelor de incredere din Romania”, spune Adelina Sinc. Aplicatia permite cautarea dupa numele companiei, dar si dupa domeniul de activitate.

Astfel, daca, spre exemplu, vrei sa gasesti un service auto cu reputatie curata e de ajuns sa scrii in aplicatie acest domeniu si iti va aparea rapid lista service-urilor care nu au recenzii negative in mediul online. Cautarea se poate face si in functie de orasul in care doresti sa gasesti firma respectiva.

Cine este Firma de Incredere

„O firma de incredere este aceea care indeplineste in mod corect cerintele clientilor sai, cu care poti crea o relatie pe termen lung si pe care o poti recomanda si altora”, spune coordonatorul de proiect. Aceasta certificare este onorifica si reprezinta cea mai buna carte de vizita pentru orice companie, indiferent de mediul de afaceri in care functioneaza. 

In concluzie, www.firmadeincredere.ro este comunitatea companiilor inregistrate pe teritoriul tarii noastre, care nu au recenzii negative in medul online. Sunt firme mici si mijlocii, cu domenii de activitate variate, cu sau fara website propriu, dar care au clienti si colaboratori multumiti si care isi dau silinta sa-si pastreze statutul de firma de incredere pe toata durata desfasurarii activitatii lor. Scopul proiectului este de a facilita accesul internautilor la firmele recenzate deja de catre alti clienti pentru a scurta timpul cautarii cu ajutorul motoarelor specializate.