Nimic nu suna mai bine decat o poveste buna: fie ca este spusa intr-un pub la o halba, de la un ecran de 60 inch in fata unei canapele, sau ca o vezi de pe telefonul tau in timp ce astepti la rand in bacanie. Povestile bune te absorb cu personajele lor care fac fata provocarilor. Fie ca este un film, o carte, la un vin, sau o reclama de 30 de secunde, o poveste buna rasplateste intr-un mod satisfacator lovind direct in inima si mintea audientei tale. Dar sa recunoastem: daca povestirea ar fi simpla cu totii am compune super nuvele americane.
Cu siguranta, continutul de marketing prezinta un cadru bun pentru a oferi informatii valoroase audientei si in mod tacit consolideaza valoarea companiilor in acest proces. Oricum, poate fi incredibil de dificil pentru organizatii sa se indeparteze de la a vinde produse, preturi si in schimb sa se axeze pe vanzarea soft (subtila) – sau chiar fara vanzare – in a crea o poveste captivanta si atragatoare care transmite ce ar trebui sa cumpere consumatorii, sa citeasca sa fie atrasi de brandul tau. Asta ar putea fi chiar ingenious in ceea ce priveste content marketing-ul. Nu incape nici o indoiala ca impactul continutului capteaza atentia audientei si cu adevarat duce la engagement-ul ei.
Iata 3 sfaturi care va ridica content marketing-ul tau de la textbook la must-read:
1. Prezinta-ne un erou.
Majoritatea produselor sau serviciilor sunt destinate spre a fi folosite de oameni. Iar oamenii le place sa citeasca despre oameni. In timp ce masinile sunt masinarii fascinante, de exemplu, povestea unui tata care stapaneste cursele de masini cu pricepere ca un adevarat sofer profesionist, devine instant o poveste care starneste interesul. Creaza un personaj pe care membrii audientei tale il inteleg, aspira sa fie ca el, sau carora le-ar placea sa-l intalneasca si poti crea o conexiune instant care ii va transpune in povestea ta.
2. Stabileste mizele.
Este foarte probabil ca produsul sau serviciul tau sa fie destinat spre a rezolva o problema de vreun fel. Probabil ca nu te gandesti la asta ca la “vreo problema” dar poate ar trebui sa faci asta. Toate povestile super includ un conflict pe care eroul trebuie sa-l invinga. In timp ce produsul tau s-ar putea sa nu dezarmorseze o bomba inainte ca autobuzul sa explodeze, trebuie sa gandesti precum clientul tau si sa-ti imaginezi ce este o miza (si cum poti ajuta sa previi un dezastru imminent). O mama singura si hartuita are 2 copii si nici o asigurare dar tu esti aici pentru a o ajuta repede, sa vii in ajutorul familiei ei. Nu este nevoie sa vinzi audientei idea de ce ai fi mai bun decat restul. In schimb, agata-ti audienta de un complot care conteaza.
3. Amortizeaza.
Nimic nu este mai frustrant decat sa te indragostesti de un personaj, sa lupti alaturi de el in timp ce el sau ea razbate pe durata a 300 de pagini sau cateva ore de complot si apoi pffffff, povestea rasufla cu un final banal sau mai rau fara nici un final. Daca ai captat atentia audientei tale, nu o face sa-si iroseasca timpul chiar daca citeste un articol de blog de 500 de cuvinte sau se uita la un fimulet informativ de 1 minut. Absolventul Brad isi gaseste perna visurilor sale pe o plaja dar se regaseste profund scos din décor. Website-ul tau ofera instrumente care il lasa sa incarce poze si sa vada cum va arata mobile, iar customer support-ul ofera sfaturi grozave pline de umor. Brad nu numai ca va avea perna visurilor lui dar si inaugurarea epica a unui camin si de asemenea se va alege si cu surferita. Sa oferi un final este satisfacator demonstreaza valoarea produselor tale sau a serviciilor audientei.
S-ar putea sa nu-ti imaginezi afacerea ca pe o reclama de blockbuster, cu atat mai putin ca un film de top. Oricum, cand te gandesti la clientii tai ca la oameni adevarati, cu probleme reale – catastrofice sau de zi cu zi- si modul in care produsul tau ii va ajuta, vei incepe sa-ti vezi povestile in munca ta zilnica. Relateaza acele povesti, si vei crea un content marketing grozav.