Ai un magazin online, dar nu vinde? Poti rezolva problema si vei avea numai de castigat pe viitor

Odata cu pandemia, oamenii au descoperit avantajele cumparaturilor online si se estimeaza ca, o mare parte dintre ei vor ramane fideli magazinelor online, chiar si dupa intrarea in normalitate.

Aceasta tendinta este justificata in intregime de: confortul achizitiilor online, de faptul ca nu mai pierzi timpul cautand prin magazinele fizice produsul de care ai nevoie, ca poti compara atat de usor preturile si produsele, ca iti vine la usa si nu mai trebuie sa iti faci griji pentru transport si, deloc in ultimul rand, de numarul incredibil de promotii si oferte de pe internet.

Daca il ai, optimizeaza-l cat mai repede!

Daca nu ai inca un magazin online, trebuie sa il faci, iar daca il ai si nu vinde, trebuie sa promovezi sau sa il optimizezi. Si acest lucru este necesar sa fie realizat cat mai repede!

Acum, daca vom tine cont de faptul ca promovarea unui magazin online este o strategie costisitoare si de scurta durata si ca  optimizarea este de lunga durata si costa mai putin, sigur vei alege a doua varianta.

banner-v3

 

Optimizarea se poate realiza astfel incat sa cresti rata de conversie (adica sa transformi mai multi vizitatori in clienti) sau sa cresti traficul natural si sa ai un numar mai mare de vizitatori. A doua directie se numeste optimizare SEO a unui magazin online si este o strategie eficienta pe care o folosesc chiar si cele mai mari companii. De ce? Pentru a ramane in primele pozitii in rezultatele generate de Google sau de alte motoare de cautare si a fi mai  usor gasite de utilizatorii care vor sa cumpere diverse produse.

Cum se poate realiza optimizarea SEO?

Optimizarea SEO este o strategie complexa si de durata. Rezultatele se vor vedea doar dupa cateva luni, dar sunt pe termen lung si merita toate eforturile.

Trebuie lucrat pe mai multe planuri si urmate mai multe tipuri sau categorii de imbunatatiri, la nivel intern sau on site (pagini, categorii si subcategorii de produse, meniuri, functionalitati, viteza, etc) dar si la nivel extern sau off-site (linkuri catre site-ul tau, parteneriate, promovarea paginilor, etc).

Optimizari tehnice la nivel de site

Sunt mai multi factori tehnici care trebuie luati in considerare si imbunatatiti la nivel de site:

  • Viteza de incarcare a paginilor nu trebuie sa fie mai mare de 4 s;
  • Erorile trebuie sa fie cat mai putine;
  • Conexiunea trebuie sa fie securizata de tipul HTTPS;
  • Site-ul sa aiba o structura bine definita, coerenta, intuitiva si cat mai usor de modificat si de optimizat. Ca o mica paranteza, trebuie mentionat ca un magazin online bine gandit are structura si paginile realizate la nivel de categorii si subcategorii, si nu la nivel de produse.
  • Sa ai un HP (Home Page) atractiv si relevant – este prima pagina pe care clientii o vad si, daca vrei sa ramana in magazinul tau, trebuie sa ii convingi in doar cateva secunde!
  • Sa ai buton de search pe site – oamenii vor dori sa gaseasca usor produsul de care au nevoie.
  • Sa ai filtre si facilitati de sortare a produselor dupa mai multe criterii: crescator sau descrescator dupa pret, dupa relevanta, dupa numarul de vanzari, culori, marimi, branduri, etc.

Elemente extrem de importante la nivel de pagina

Daca vrei ca Google si alte motoare de cautare sa te gaseasca usor si sa te plaseze inaintea concurentei, trebuie sa stii ca sunt cateva elemente esentiale la nivel de pagina care faciliteaza acest lucru:

  • Titlul paginilor – sunt primele pe care Google le vede si trebuie optimizate dupa cuvintele cheie;
  • Descrierea paginilor (Descrierea Meta) – este cea care apare in rezultatul generat de Google, trebuie sa contina cuvantul cheie si sa atraga atentia vizitatorilor;
  • Descrierea categoriilor si a subcategoriilor – daca vrei ca magazinul tau sa fie competitiv si bine cotat de motoarele de cautare, foloseste-te de un text bine redactat care sa ajute si sa atraga clientii. Google iti va da puncte in plus!

Optimizarea externa sau off-site

Daca te vei rezuma doar la optimizarea la nivel de site vei castiga, insa nu vei ajunge foarte departe. Google urmareste sa directioneze vizitatorii catre site-urile care o prezenta considerabila pe internet. De ce? Pentru ca nu poti avea o afacere de succes si lumea sa nu fi auzit de tine. Indiferent daca este voba despre articole de presa in care este mentionat site-ul tau, bloguri cu autoritate, postari pe social media, discutii pe grupuri sau forumuri despre tine – Google le vede pe toate si te puncteaza sau te depuncteaza.

Mai simplu – Google masoara impactul pe care site-ul tau il are si iti acorda un scor care poate influenta decisiv traficul de pe site si, totodata, este corelat cu acesta.

Elemente care te ajuta sa obtii un scor mai bun de la Google

Factorii de care Google sau alte motoare de cautare tin cont pentru a-ti calcula scorul sunt:

  • Numarul de backlink-uri – sau, mai simplu, de cate ori este mentionat site-ul tau pe internet;
  • Valoarea backlink-urilor – daca linkurile catre magazinul tau online apar pe site-uri cu autoritate mare, se considera ca sunt valoros si vor fi mai bine cotat de motoarele de cautare.
  • Numarul de cautari realizate dupa brandul sau site-ul tau in Google – este o imagine a popularitatii de care te bucuri, iar Google considera ca un brand popular are cautari mai multe decat unul mai putin cunoscut si este mai apreciat. Prin urmare, iti va acorda un scor mai mare si te va aduce mai sus in rezultatele cautarilor.

In concluzie, daca ai un magazin online si esti nemultumit de vanzarile pe care ti le aduce, este momentul sa actionezi, iar cea mai buna solutie este optimizarea SEO. Alege sa apelezi si tu la aceasta solutie, profita de ocazia oferita de pandemie si de mutarea vanzarilor in mediul online si fa-te cat mai bine vazut de motoarele de cautare. Este cea mai buna strategie pentru a atrage cat mai multi clienti si a-ti creste vanzarile.