Capcane financiare: Riscurile neimplementării unui sistem integrat cu e-Factura

Capcane financiare Riscurile neimplementării unui sistem integrat cu e-Factura

Implementarea unui sistem de contabilitate online integrat cu e-Factura este esențială pentru antreprenorii din România de când a intrat în vigoare sistemul electronic RO e-Factura. De altfel, refuzul sau amânarea adoptării unui astfel de sistem poate duce la numeroase riscuri și dificultăți pentru afacerile acestora, dar și la sancțiuni începând cu 1 aprilie 2024. 

Ce este e-Factura

În sine, e-Factura este un document depus în format XML în Spațiul Privat Virtual (SPV) care așteaptă validarea de către ANAF. După validare, atât tu, cât și partenerii veți putea descărca e-Facturile din același portal. Facturile validate conțin sigiliul Ministerului Finanțelor și doar acestea vor putea fi înregistrate în contabilitate.

În acest context, firmele s-au îndreptat fie spre achiziționarea unor certificate fiscale, fie au ales servicii de contabilitate online care au inclus în abonament și program de facturare integrat cu e-Factura, cum este Keez. 

De ce ai nevoie de un sistem de contabilitate integrat cu e-Factura

banner-v3

 

Documentele tale sunt în siguranță

Unul dintre cele mai mari riscuri este că riști să pierzi facturile dacă nu le arhivezi corect sau dacă nu ai un back-up. Antreprenorii care aleg să își arhiveze singuri documentele nu au certitudinea că nu le vor pierde. Poți elimina acest risc dacă alegi să apelezi la servicii de contabilitate online integrate cu e-Factura care îți oferă și arhivare în cloud. 

Eviți sancțiunile

Chiar dacă până la data de 1 aprilie 2024 nu se vor da amenzi și refuzi să te conformezi, de la 1 iulie 2024 doar e-Factura va mai fi considerată document contabil, astfel că nu vei mai avea de ales dacă vrei să scapi de sancțiuni. Fie că alegi să simplifici lucrurile și să apelezi la un sistem de contabilitate integrat cu e-Factura sau vrei să te descuri singur, trebuie să respecți cerințele ANAF dacă nu vrei să primești sancțiuni sau amenzi din partea autorităților fiscale.

Erorile din procesul de facturare sunt aproape 0
Utilizarea unui proces manual de facturare poate duce la apariția erorilor având în vedere că e-Facturile trebuie depuse într-un format specific, XML. Astfel că, antreprenorii care nu utilizează un sistem de facturare integrat cu e-Facturar se pot confrunta cu riscuri de erori umane sau tehnice în procesul de facturare. Un program de facturare integrat cu e-Factura, cum este Keez, va minimiza aceste riscuri deoarece procesul de facturare este unul automatizat și simplificat.

Cum te ajută contabilitatea online să eviți aceste probleme

Serviciile de contabilitate online integrate cu e-Factura ajută antreprenorii să evite problemele birocratice și dificultățile care pot apărea pe parcursul procesului de facturare și nu numai. Antreprenorii pot gestiona eficient procesul de facturare, de trimitere și primire e-Facturi, cât și de arhivare, asigurându-se că respectă toate reglementările legale și fiscale în vigoare.