
Exista peste doua sute de factori cunoscuti pe care Google ii ia in considerare pentru a clasifica site-urile si exista probabil multi altii care nu sunt cunoscuti. Pentru a avea un site de success, nu este necesar sa il optimizezi pentru toti acesti factori. Multi dintre ei nu au foarte multa importanta in clasificarea SEO si sunt utilizati ca semnale de departajare.
In continuare vom vedea care sunt factorii de o reala importanta in strategia de optimizarea Google SEO.
Backlink-urile
In prezent, backlink-urile sunt cel mai important factor pentru clasarea site-ului tau si Google SEO. Insa, pentru a avea valoare, link-urile pe care le obtii trebuie sa provina de la diverse site-uri care au continut similar cu site-ul tau. In ultimele actualizari, Google nu atribuie mare valoare link-urilor care nu aduc trafic. Cu alte cuvinte, daca linkul nu primeste clic de la utilizatorii reali, atunci nu transmite nicio valoare paginii.
Imprumuta idei de backlink de la concurenti
Pentru a crea un profil de backlink valoros, analizeaza ce link-uri au concurentii tai si cauta sa obtii link-uri de la aceleasi site-uri. O modalitate usoara de a descoperi linkuri valoroase pentru Google SEO de la site-uri din nisa ta o poti realiza utilizand SEO SpyGlass. Daca site-ul tau este de o calitate inalta, este foarte probabil ca aceste site-uri sa gazduiasca si linkurile tale.
Continut Google SEO
Articolele site-ului trebuie sa contina o cantitate adecvata de cuvinte cheie si imagini relevante pentru lungimea acestuia. In continut nu poti folosi in mod exagerat cuvintele cheie, asa cum se proceda in trecut. Acesta ar trebui sa fie scris intr-un mod natural si cu un stil informativ. Trebuie sa faci un studiu pentru a stabili ce cuvinte cheie sa utilizezi in titluri, subtitluri si corpul textului.
Etichete HTML
Cu ajutorul etichetelor HTML Google poate identifica care parti ale paginii sunt cele mai importante, astfel incat sa stie ce sa indexeze si ce sa excluda. Acestea ofera o descriere a paginii si a titlului. Fara etichete HTML, algoritmii Google nu pot identifica elementele principale ale articolului nu se vor obtine rezultatele dorite.
Iata care sunt acestea:
- Etichetele de titlu sunt cel mai important fragment de text SEO dintr-o pagina. Ele trebuie sa fie clare si concise. Cuvintele dintr-o eticheta de titlu trebuie selectate astfel incat sa fie relevante pentru continutul paginii.
- Metadescrierile sunt un elemente important in Google SEO. Metadescrierea este un scurt paragraf de text care descrie pagina. Este folosita pentru a convinge utilizatorii sa viziteze pagina respectiva, deci trebuie sa fie cat mai relevanta si mai atragatoare, dar si sa contina cuvintele cheie folosite in cautare.
- Etichetele Open Graph sunt instrumente folosite de webmasteri pentru a face site-urile mai interactive si mai usor de integrat cu platformele sociale. Acestea faciliteaza utilizatorilor posibilitatea de a partaja continutul cu prietenii pe Facebook, Twitter, Google+ sau oriunde pe web.
- Atributul ALT este cheia pentru optimizarea imaginilor, astfel incat acestea sa fie intelese de motoarele de cautare. Textul din atributul alt trebuie sa fie concis si relevant pentru imagine.
- Titlurile (H1-H2) – titlurile ar trebui sa fie folosite pentru a imparti sectiunile paginii tale. Pot fi utilizate pentru a organiza pagina in diferite sectiuni, capitole sau subiecte. H1 este pentru sectiunea principala a paginii, in timp ce H2 ar trebui folosit pentru subsectiuni.
- Eticheta Robots este de obicei inclusa in sectiunea de head a unei pagini web si ofera crawlerelor informatiile necesare pentru a sti daca trebuie sau nu sa indicizeze pagina respectiva.
- Marcaj Semantic – Datele pe care le furnizezi motoarelor de cautare despre bunuri si servicii de pe site-ul tau se numesc marcaj semantic. Poate fi pretul unui produs, adresa unui magazin sau ingredientele dintr-o reteta. Etichetele HTML de schema sunt folosite pentru a spune motoarele de cautare despre tot felul de lucruri: detaliile de contact, preturile produselor, ingredientele retetei si multe altele.
SEO Local
In cazul afacerilor desfasurate intr-o anumita zona este nevoie si de Google SEO local. Acesta te ajuta sa clasezi compania mai bine in rezultatele cautarilor pe cuvinte cheie cu specificatii geografice precum “restaurant Bucuresti” sau “cafenea Cluj”.
Exista multi factori diferiti care intra in Google SEO local, dar unul dintre cei mai importanti este intelegerea cuvintelor pe care le cauta potentialii clienti. Daca afacerea ta nu se claseaza pentru aceste cuvinte cheie specifice, atunci pierzi oportunitatile de a capta noi clienti potentiali. O modalitate de a afla care sunt aceste cuvinte este sa arunci o privire pe site-urile web ale concurentilor tai si sa vezi pentru ce optimizeaza acestia.
Cel mai important lucru pe care il poti face pentru Google SEO local este sa iti intergistrezi compania pe Google. In acest fel, firma devine vizibila in fereastra de rezultate locale, dar si pe harti Google, putand fi gasita cu usurinta de catre utilizatorii din zonele geografice apropiate.
Astazi, exista mai multe companii SEO decat oricand. Toate concureaza pentru cele mai bune cuvinte cheie si incearca sa pozitioneze site-urile in topul Google. Acest lucru a dus la o cursa stransa in care tacticile de optimizare a motoarelor de cautare se schimba constant si devin din ce in ce mai greu identificat.
Este important sa fii la curent cu aceste schimbari daca doresti sa iti mentii compania in primele clasamentele. Unii factori de clasare, cum ar fi cuvintele cheie si backlink-urile, isi pierd treptat din importanta si alti factori de clasare, cum ar fi experienta utilizatorului si saturatia semantica, le iau locul.
Google SEO este un proces complex si necesita mult timp si expertiza. Daca nu ai timp si cunostintele necesare pentru a-ti optimiza site-ul, vei avea nevoie de suportul unei agentii SEO cu experienta pentru a obtine rezultate bune.