Compania Naționala de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a lansat licitatia pentru studiul de prefezabilitate pentru Autostrada Sudului, care ar urma sa uneasca Capitala de Timisoara, in detrimentul arterei DN6, folosita in prezent.
In caietul de sarcini al licitatiei se arata ca „pe langa decongestionarea DN6, autostrada va fi utila pentru crearea unui nou culoar de circulatie prin zona de sud, ce va lega partea sud-estica a tarii cu partea de vest, respectiv cu culoarul IV Pan-European, aflat in curs de executie. Totodata va crea o legatura facila cu viitorul pod peste Dunăre, Calafat-Vidin”.
CNADNR propune patru rute pe care autostrada Bucuresti-Timisoara le-ar putea urma:
1. Lugoj-Drobeta Turnu Severin-Craiova (partea de nord a centurii Craiova)-Slatina-Rosiorii de Vede-Alexandria-Bucuresti.
2. Lugoj-Drobeta Turnu Severin-Craiova (partea de sud a centurii Craiova)-Caracal-Rosiorii de Vede-Alexandria- Bucuresti.
3. Lugoj-Drobeta Turnu Severin-Craiova-Caracal-Rosiorii de Vede-Alexandria-Bucuresti.
4. Lugoj-Drobeta Turnu Severin-Craiova-Slatina-Pitesti-Bucuresti.
Termenul maxim de realizare a studiului de prefezabilitate este de sase luni, iar deschiderea ofertelor pentru licitație urmează să aibă loc pe 22 noiembrie. Suma pe care CNADNR este dispusa sa o plateasca pentru studiul de prefezabilitate este de 4,5 milioane de lei.
(Sursa: Adevarul)