Responsabilitatea socială a companiilor sau filantropie?

Implicarea socială sau în comunitate a companiilor dar și filantropia corporatistă sunt sintagme din ce în ce mai folosite în prezent. Această funcție dezvoltată intrinsec oferă firmelor posibilitatea de a forma relații pozitive cu comunitățile de apartenență sau cu societatea globală, în palierele diferite ale acesteia.

Secolul al XIX-lea a pus în prim plan ideea morală că cei care au mai mulți – bani sau putere – îi vor ajuta pe cei ce au mai puțin; proprietarii corporațiilor au investit resurse importante în comunități și societate construind școli, muzee, universități, teatre, dezvoltând infrastructura.

Neoliberalismul ce a marcat economia mondială în ultimii ani ai secolului al XX-lea a condus la creșterea resurselor aflate la dispoziția companiilor, a spațiului pentru implicare dar și a așteptărilor ce vin din partea societății.

Implicarea în comunitate a companiilor include practici filantropice tradiționale ce sunt în concordanță cu obiective economice și sociale. Rezultatele implicării sunt măsurate în permanență pentru a ține un bun echilibru între obiectivele de viitor ale firmei și nevoi de moment sau permanente ale comunității.

Sursa: https://cezariulian.ro/responsabilitate-sociala-a-companiilor/

banner-v3