Potrivit BBC News, oficialii Carrefour, cel mai mare lant de hipermarketuri din Europa, au anuntat ca anul in curs va fi riscant pentru compania franceza, mai ales in conditiile in care recesiunea se acutizeaza in tari precum Spania si Italia.
Conducerea companiei a precizat ca va spori cheltuielile pentru hipermarketuri cu aproximativ 2,2 miliarde de euro, pentru a incerca sa revitalizeze piata de profil si pentru ca la finele acestui an sa inregistreze profit.
De la inceputul anului, potrivit datelor transmise de conducerea „gigantului” francez, incasarile Carrefour au scazut cu 2,6%, ajungand la 2,1 miliarde de euro. Raportand aceste cifre la nivel global, compania franceza detine in continuare cel de-al doilea loc la categoria retailer, fiind devansata doar de americanii de la Walmart.
Vanzarile Carrefour au scazut datorita diversificarii si extinderii retelelor de magazine specializate, dar si datorita trendului de crestere a tranzactiilor prin intermediul companiilor din on-line. Oficialii Carrefour au declarat ca incearca sa reduca costurile de productie ale produselor proprii si sa aplice noi campanii promotionale pentru a dinamiza vanzarile.
O alta masura a francezilor prevede extinderea pe pietele emergente, inclusiv China si Brazilia, dublata de inchiderea hipermarketurilor neprofitabile din zone precum Singapore si Columbia, care a inceput de anul trecut. Prin inchiderea acestor reprezentante Carrefour si vanzarea spatiilor comerciale, veniturile companiei au crescut cu 2,8 miliarde de euro.