Oficialii McDonald’s au raportat vanzari slabe in februarie

mcdonalds-job-application-online-is-a-gemCompania McDonald’s a transmis publicitatii ca vanzarile din luna februarie a acestui an au fost slabe, transmite Reuters. Totusi, potrivit datelor publicate, conducerea McDonald’s a aratat ca, in restaurantele companiei din toata lumea, vanzarile au scazut sub prognoza pesimista a multor analisti. Noile cifre ale gigantului american ofera investitorilor speranta ca noua strategie a directorul executiv Don Thompson da roade, mai ales ca valoarea actiunilor McDonald’s este in creste de aproape un an de zile.

Vanzarile globale ale restaurantelor McDonald’s, deschise de cel putin 13 luni, a scazut cu 1,5% in februarie, ceva mai putin decat estimarea medie a analistilor, cifrata la 1,63%. In luna ianuarie, vanzarile McDonald’s au scazut cu 1,9%, in conditiile in care gigantul american s-a luptat cu rezultatele slabe inregistrate in Japonia, respectiv cu problemele asociate extinderii in China.

Rezultatele unor sondaje de opinie arata ca majoritatea americanilor cu venituri mici si medii au decis sa economiseasca bani. Astfel, pentru acestia, masa la restaurante de fast-food a devenit un lux, mai ales dupa ce s-au majorat cuantumul impozitelor si al benzinei. In acelasi timp, trebuie avut in vedere faptul ca vanzarile mai slabe ale companiei McDonald’s vin in urma unei serii indelungate de luni cu vanzari record.

In luna octombrie a anului trecut au aparut primele cifre negative la capitolul vanzari, atunci cand oficialii McDonald’s au raportat primul declin al companiei din ultimii noua ani. In Europa, considerat „fieful” companiei, vanzarile au scazut cu 2,1 procente, iar dupa ce Germania si Franta au avut o contributie mare la aceasta valoare, recesiunea din Spania si Italia a accentuat acest declin.

 Conform informatiilor publicate de Reuters, analistul companiei Edward Jones, Jack Russo, a declarat ca McDonald’s „mai are o luna grea in fata, iar lucrurile vor deveni mult mai stabile in luna aprilie”.

In noua strategie a companie s-au injumatatit costurile si se spune un accent pronuntat pe produse alimentare noi si de calitate, pe meniuri frugale, simple si accesibile, iar personalul restaurantelor va veni in intampinarea clientilor printr-un program prelungit.

Uncategorized