Claudia Stirbei (Mama Boutique) – De la nevoie, la afacere

A lansat un business cu produse destinate femeilor insarcinate, dintr-o nevoie proprie. In urma cu cativa ani, cand era insarcinata cu primul ei copil, si-a dat seama ca ii e greu sa gaseasca haine pentru gravide, care sa puna in valoare femeia insarcinata. Asadar, propria sa nevoie, pe care a identificat-o si la alte gravide, a facut-o sa puna bazele unui business propriu. A completat colectiile de haine speciale pentru femeile insarcinate cu cele de dupa nastere, cu accesorii, dar si cu haine asortate mama-fiica.

Continua sa isi diversifice gama de articole din magazin si, in acelasi timp, se ocupa si de propria revista online, WoW MoMpe care o detine impreuna cu o echipa frumoasa si unde scrie despre experiente proprii, dar si despre experientele altor femei care, de asemenea, si-au propus sa-si urmeze propriul vis. 

Care sunt particularitatile business-ului tau?

Particularitatile Mama Boutique sunt chiar valorile noastre personale, influentate binenteles de noi, dar si de catre cliente noastre. Putem afirma in orice clipa ca onestitatea, calitatea si autenticitatea, la fel ca traditionalismul si creativitatea sunt pietre de temelie ale business-ului.

Cum sperai sa se dezvolte business-ul tau atunci cand l-ai inceput?

Speram desigur sa se dezvolte sanatos, dar nu aveam neaparat o viziune pe termen lung, mai ales ca in momentul in care a inceput totul eram proaspata mama si focusul meu era in cu totul alta parte. Insa cum pofta vine mancand, totul s-a dezvoltat organic, constant – fara boom-uri, dar sanatos.

Care crezi ca sunt provocarile business-ului tau?

Sunt provocari mici si provocari mari. Cele mici sunt legate de legislatie, de educarea consumatorului in achizitionarea lucrurilor pe internet si altele cateva.

Provocarile mari sunt de mai multe feluri. Ca IMM, lupta cu gigantii din retail, este o munca continua si nu numai la nivel de politica de merchandising, ci la nivel etic, daca vreti. Concret un exemplu dintr-o situatie cu care ma confrunt in aceasta perioada este folosirea unui logo al nostru. Un logo cunoscut pe piata produselor de maternitate si inregistrat de 3 ani de zile la OSIM. Acesta din urma a fost folosit de catre un lant global de magazine cu haine pentru femei, copii si barbati care contribuie desigur la cresterea vanzarilor lor, in detrimentul nostru bineinteles. In lipsa reglementarilor clare, este o lupta grea care consuma timp, resurse financiare si energie sa retragi de pe piata niste produse care folosesc brandul tau, sa gasesti o cale amiabila de rezolvare a acestor situatii fara sa te lasi intimidat sau sa fii ignorat de cele mai multe ori. Faptul ca ideile unor antreprenori locali sunt baza pentru cresterea volumului vanzarilor unor companii care isi permit echipe de creatie, marketing si PR este dezolant pentru cei mai multi. Dezolant este si pentru noi, dar credem in cu tarie in brandul WoW MoM si nu abandonam lupta.

O alta provocare ramane resursa umana, aceasta fiind esentiala business-ului si totusi atat de greu de recrutat omul potrivit, curios, dispus sa invete si sa se adapteze tuturor situatiilor noi, dar in acelasi timp sa si foloseasca informatii din experientele anterioare.

Care sunt 3 lucruri de care ai nevoie in perioada urmatoare pentru a-ti creste business-ul?

Primul si cel mai mare obiectiv pe anul acesta a fost atins si anume deschiderea unui Concept Store cu o suprafata de 150 mp, un spatiu creat la cererea clientelor noastre si din dorinta noastra de a oferi si mai mult, in centrul Bucurestiului. Lansarea colectiei luxury de rochii pentru femei insarcinate prin colaborarea cu furnizorul casei regale din Marea Britanie, a fost de asemenea atins. Colectia de cosuri pentru bebelusi este prezenta deja in noul showroom si nu ne oprim aici. Intram pe o noua nisa, despre care veti afla in curand din comunicatele noastre de presa si de pe site bineinteles.

 

 

Care sunt planurile tale de business pentru urmatorii ani?

Pot sa spun doar ca in urmatorul an, intentionam sa ne dezvoltam si pe alte nise din zona motherhood.

Ce i-ai recomanda unui antreprenor la inceput de drum?

Ii recomand sa celebreze greselile sau macar sa le constientizeze, pentru ca din ele invata cel mai mult. Sa nu se opreasca niciun moment din invatat si sa nu uite sa savureze din momentele calatoriei.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *