In anul 2021 antreprenorii romani sunt mai degraba interesati de francizarea a unor modele de business personale in contextul in care anumite segmente de activitate se micsoreaza vazand cu ochii. Aceasta tendinta determina companiile sa caute solutii de salvare pentru business-ul lor prin prospectarea altor piete și prin incercarea unor modele de parteneriate noi.

In acest an a crescut interesul antreprenorilor de la noi din tara pentru a-si franciza afacerea. Ca urmare a acestui nou trend compania de consultanță în domeniul francizelor Franchwise a anuntat in ianuarie 2021 ca are in lucru peste 12 proiecte de francizare care urmeaza sa fie lansate in urmatoarele luni.

Domeniile de afaceri care au un potential de crestere in 2021 prin preluarea unei francize sunt urmatoarele:

  • Infrumusetarea – saloanele de infrumusetare;
  • Serviciile profesionale de curatenie – atat a imbracamintii, cat si a diverselor spatii de locuit;
  • Detailing pentru masini – ingrijire, igienizare si dezinfectare masini;
  • Educatia pentru copii –  ateliere, cursuri, afterschool-uri; 
  • Zona de constructii si decoratiuni interioare – servicii din domeniul constructiilor, materiale de constructii, birouri de arhitectura, decoratiuni pentru casa si gradina;
  • Retail specializat – de la diferite produse artizanale și bio pana la diferite accesorii;
  • HoReCa – doar anumite sectoare care s-au adaptat la contextul pandemic (togo, delivery).

Conform celor de la Franchwise exista un interes in crestere pentru internationalizarea afacerilor romanesti prin francizare. 

Motivele pentru care antreprenorii romani vor sa-si francizeze o afacere sunt nevoia de dezvoltare a afacerii, de a crea parteneriate si de a primi consultanta specializata.

banner-v3

 

Conform celor de la Franchwise francizarea poate duce la dezvoltarea unei afaceri, cu riscuri destul de mici. Acum in contextul pandemiei este esential sa investesti in infrastructura afacerii tale. Antreprenorii care erau obisnuiti sa lucreze singuri pot acum sa colaboreze cu un partener, eliminand astfel propriile erori care ii costau timp si bani.

Pentru antreprenori flexibilitatea si adaptarea rapida la noile cerinte si conditii ale pietei au fost factorii principali care i-au ajutat pe acestia la o trecere mai usoara prin aceasta criza economica si pandemica, nu de putine ori chiar salvandu-le afacerile.

Conform specialistilor de la Franchwise cele mai profitabile francize in anul 2021 sunt urmatoarele:

Educatie pentru copii: 

  • Logiscool – scoala de programare si robotica pentru elevi;
  • Brick4Kidz – educatie creativa prin joc si constructie cu piese LEGO;
  • Lingotot – servicii de predare neconventionala a limbilor straine prin joc si joaca;
  • Waterbabies – cursuri de inot pentru bebelusi;
  • Mathnasium – centru de educatie prin intermediul caruia copii invata matematica.

Servicii profesionale:

  • Graphein Topo – servicii de topografie si scanare 3D pentru proiecte de cladiri de birouri, hale industriale, infrastructura publica, cladiri de patrimoniu, spitale si cladiri rezidentiale;
  • Expense Reduction Analysts – consultanta specializata in optimizarea costurilor;
  • Deziclean – servicii profesionale de curatenie pentru case si birouri;
  • Hansen Ergonomics Studio – produse ergonomice pentru spatiile de birouri.

Sanatate si infrumusetare:

  • aBeauty Clinique – retea de clinici premium de estetica neinvaziva si minim invaziva;
  • Powerslim – firma care ofera un program de alimentatie personalizat.

Servicii diverse:

  • 5asec – servicii de curatatorie, spalatorie si intretinere textile;
  • Christian Tour – agentie de turism;
  • Jetpoint – spalatorii auto self service complet automatizate.

Mancare:

  • Bubble Waffles – business bazat pe produse de tip desert;
  • Rigatoni Pasta Bar – restaurante cu preparate din bucataria italiana unde iti pot crea propriul produs;
  • Uncle John – burgeri;
  • L’Amande – producator de prajituri, patiserie, brutarie fara Gluten;
  • Pad Thai – restaurant tailandez cu mancare proaspata pregatita in fata clientilor.

Cafenele:

  • Ted’s Coffee CO – lant de cafenele;
  • Tucano Coffee – coffee-shop;
  • 5togo – lant de cafenele;
  • Captain Bean – coffee-shop.

Retail specializat:

  • Vodafone – telecom;
  • Feydom – canapele modulare;
  • Yellow Korner – galerie de arta fotografica;
  • Used Products – afacere bazata pe conceptul de Vanzare – Cumparare – Schimb de produse, direct de la clientii care viziteaza magazinele